środa, 13 sierpnia 2014

"Gorączka w Hawanie" - Leonardo Padura

- Co tam masz? - Zapytał Kot zerkając Alicji przez ramię.
- A taką tam książkę czytam.
- Coś dziwnie bez entuzjazmu mówisz o tej książce. - Zainteresowany Kot próbował dojrzeć tytuł. - Co to za książka?
- "Gorączka w Hawanie"
- To o jakiejś epidemii czy coś?
- Nie. - Alicja uśmiechnęła się do przyjaciela. - To bardziej kryminał.
- Czyli, że co?
- No, że gościu prowadzi śledztwo, usiłuje rozwiązać zagadkę.
- Super! No to mów coś więcej.
- Więc gościu jest starym kawalerem, dużo pali i pije spore ilości rumu... no i co najważniejsze ma Bojownika
- Bojo co?
- Bojownika, to taka śliczna rybka.
- Raczej smaczna. - Kot oblizał się na samą myśl o rybim przysmaku.
- Czy ja wiem...
- No dobra ale co z tym śledztwem. - Dopytywał się Kot.
- Generalnie to jest trup ale nie ma ciała, w pakiecie jest także piękna kobieta.
- Oj wyczuwam jakiś romantyczny wątek. - Zainteresował się Kot.
- Tja... ale.. ale...
- Ale co?
- Ale albo ja jestem dziwna albo ta książka... bo się tak pogubiłam, że totalnie nie wiem o co chodzi i co się dzieje.
- No cóż, Ty jesteś dziwna na pewno... ale ta książka jest podejrzana... chyba muszę przeprowadzić śledztwo w jej sprawie.
- Powodzenia Detektywie. - Powiedziała Alicja podając Kotu książkę.


Książko – pigułka
Wydawnictwo
Znak
Tytuł
Gorączka w Hawanie
Autor
Leonardo Padura
Główni bohaterowie
Mario Conde
Gatunek
Kryminał
Narracja
1-osobowa
Akcja
Zbyt zagmatwana i zawiła
Moja ocena
3



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz